Apua ja tukea

Kun mieltäsi painaa yksinäisyys, suru, masennus, parisuhdehuolet tai mikä tahansa muu murhe, voit kääntyä seurakunnan työntekijöiden puoleen. Pappi, diakoniatyöntekijä ja muut työntekijät ovat seurakuntalaisia varten.

Myös Palveleva puhelin on käytettävissäsi, linkki sivulle löytyy sivun alalaidasta.

Mikään asia ei ole liian pieni, kun se on sinulle tärkeä. Voit olla yhteydessä henkilökohtaisesti, puhelimitse tai netin välityksellä.

Diakoniapäivystys Ypäjällä

Diakoniapäivystys toimii seurakuntakodilla keskiviikkoisin ja perjantaisin klo 14.00-15.00

Diakoniatoimistossa palvelee diakoni Katriina Laiho p.040 553 6362

Esirukouspyyntö

Esirukouspyynnön voi lähettää täältä.

Mainitse pyynnössäsi myös, haluatko pyynnön puolesta rukoiltavan seurakunnan jumalanpalveluksessa.

Mieltä voivat järkyttää monenlaiset yllättävät tapahtumat. Tukea vaikeaan tilanteeseen saa esimerkiksi seurakunnan diakoniatyötekijöiltä tai papeilta.

Apua elämän kriiseihin

Aina ei jaksa yksin. Silloin voit soittaa tai chatata Kirkon keskusteluapuun tai ottaa yhteyttä omaan tai sinua lähellä olevaan seurakuntaan.

Henkinen hyvinvointi

Keskusteluapua ja kotikäynnit

Diakoniatyöntekijä tekee kotikäyntejä. Voit pyytää diakoniatyöntekijää käymään kotonasi, jos sinun on hankala liikkua tai muuten koti on mukavampi paikka kohtaamiselle. Voit soittaa diakoniatyöntekijälle ja varata sopivan ajan. Voit myös tarvittaessa ottaa yhteyttä läheisesi puolesta.

Päivystykseen voit tulla ihan omana itsenäsi kartoittamaan elämäntilannettasi ja keskustelemaan mieltäsi painavista asioista. Mikäli toivot muuta aikaa, niin ota yhteyttä puhelimitse tai sähköpostitse. Diakoniatyöntekijää sitoo ehdoton vaitiolovelvollisuus.