Isoskoulutus

Isonen on vastuunkantaja, kuuntelija, yhteishengen luoja ja työntekijöiden korvaamaton apulainen. Isostoiminta antaa eväitä elämään kristittynä, yhteiskunnan ja kaveripiirin jäsenenä. Isoskoulutuksen käyneet pyrkivät kesän leireille avustajiksi ja osa jatkaa myös kerhonohjaajina tai pyhäkoulun vetäjinä.

Koulutus keskittyy kristillisenuskon pääasioihin, vuorovaikutustaitoihin, ryhmänohjaamiseen ja käytännön taitoihin, leikkien ja hartauksien pitämisen harjoittelemiseen sekä antaa tukea nuoren uskonelämän vahvistumiselle.

Isoskoulutus starttaa syksyisin, keväällä uunituoreet isoset siunataan työtehtäviinsä.

Ypäjän seurakunta tekee yhteystyötä Rovastikunnan muiden seurakuntien kanssa myös isoskoulutuksessa, näitä ovat esim. yhteiset koulutuspäivät, leirit, retket.

Isoskoulutukseen voi tulla, vaikkei haluaisi leirille tulla isoseksi. Koulutuksesta on tulevaisuudessa hyötyä, koska voit saada siitä lisäpisteitä kouluun hakiessa. Isoskoulutus on tarkoitettu konfirmoiduille nuorille.

Piialle voi rohkeasti laittaa viestiä ja kysellä isoskoulutuksesta lisää!

ISOSKOULUTUS 2023-2024

17.9.KLO 12-14 Isoskoulutuksen aloitus: aikataulu, sisältö, isosen rooli

19.10. KLO 16.30-21 Pekka Laukkarinen trion konsertti: 17.30 tehtävät, 19 konsertti

19.11. KLO 12-16 Isoskoulutus seurakuntakodilla