Messusta kuva

Messu ja jumalanpalvelus

Jumalanpalvelus on paikka, missä voi pysähtyä arjen kiireistä Pyhän äärelle. Jumalanpalveluksessa voi hiljentyä, laulaa, kuunnella musiikkia, rukoilla ja kuulla Raamatun sanaa.

Jumalanpalvelukseen saa tulla juuri sellaisena kuin on, ja siellä saa olla elämänkysymysten äärellä kaikkien omien ajatusten ja epäilyjenkin kanssa.

Ypäjän seurakunnassa vietetään jumalanpalvelusta sunnuntaisin klo 10. Se voi olla messu eli jumalanpalvelus, jossa vietetään ehtoollista tai sanajumalanpalvelus. Messu kestää yleensä hieman yli tunnin. Sanajumalanpalvelus on tavallisesti vähän lyhyempi.

Erityispyhinä, kuten joulun- ja pääsiäisen aikana sekä helatorstaina, juhannuksena, pyhäinpäivänä ja itsenäisyyspäivänä jumalanpalvelusten alkamisajat voivat vaihdella.

Jumalanpalveluksiin voi jättää esirukouspyyntöjä täällä.

vt. kirkkoherra
Hallinto- ja talouspalvelut Seurakuntatyön erityispalvelut