Tampereen Aluekeskusrekisteri

Ypäjän seurakunta kuuluu Tampereen aluekeskusrekisteriin.

Aluekeskusrekisteristä hoidetaan kaikkien siihen kuuluvien seurakuntien kirkonkirjojen pito keskitetysti. Kirkonkirjojen pitoon sisältyy muun muassa virkatodistusten ja sukuselvitysten laatiminen, avioliiton esteiden tutkinta sekä kasteiden, avioliittojen, kirkosta eroamisten ja kirkkoon liittymisten rekisteröiminen.

• Avioliiton esteiden tutkinta-aika: esteiden tutkinta kestää vähintään 7 päivää ja se on voimassa 4kk anatamisesta.
  • Maistraattia ei enää ole: maistraatit ja väestörekisterikeskus ovat yhdistyneen Digi- ja väestötietovirastoksi (DVV).
  • DVV ohjeistaa, että lapsen nimet ja äidinkieli tulee ilmoittaa heille kolmen kuukauden kuluessa lapsen syntymästä.

Avioliiton esteiden tutkinnan voi tilata täältä.

Kirkkoon liittyminen tapahtuu täällä.

Suosittelemme tilaamaan virkatodistuksen ja sukuselvityksen sähköisellä lomakkeella. Palvelua voi käyttää sekä yksityishenkilö, että yritys-/yhteisöasiakas. tilaavirkatodistus.fi.

Tai Tampereen aluekeskusrekisterin nettisivujen tilauslomakkeella.

Virkatodistuksen ja sukuselvityksen voi tilata myös puhelimitse 03 2190 700 arkisin klo 9-15 Tampereen aluekeskusrekisteristä.
Kaikki Tampereen aluekeskusrekisterin yhteystiedot löytyvät täältä.

Sukututkimuksia ei toistaiseksi voi tilata tilaavirkatodistus.fi-palvelun kautta, vaan niille on oma sähköinen tilauslomakkeensa aluekeskusrekisterin nettisivuilla. Linkki sukututkimustilaukseen.