Ypäjän seurakunnan saavutettavuusseloste

URL-osoite: https://www.ypajanseurakunta.fi

Ypäjän seurakunta pyrkii takaamaan digitaalisen saavutettavuuden yhdenvertaisesti kaikille. Parannamme käyttäjäkokemusta jatkuvasti ja sovellamme lakia digitaalisten palvelujen tarjoamisesta (306/2019).

Tämä saavutettavuusseloste koskee Ypäjän seurakunnan nettisivuja ja on laadittu 2.6.2020.

Arviointimenetelmät

Ypäjän seurakunta arvioi tämän sivuston saavutettavuuden itse. Saavutettavuus kuuluu toiminta-ajatukseemme.

Verkkosivuston saavutettavuuden tila

Sivuston nykyinen saavutettavuusstandardi:

• Sivusto täyttää kriittiset saavutettavuusvaatimukset.

Verkkosivuston ei-saavutettava sisältö

Käyttäjät saattavat edelleen kohdata sivustolla joitakin ongelmia. Seuraavassa on kuvaus tunnetuista saavutettavuusongelmista. Jos huomaat sivustolla ongelman, joka ei ole luettelossa, ota meihin yhteyttä.

Verkkosivusto ei ole vielä kaikilta osin saavutettavuusvaatimusten mukainen

Kuvien tekstivastineet (alt-tekstit):

Osassa kuvista saattaa puuttua tekstivastineet, tai tekstivastine ei kuvaa riittävän hyvin kuvan sisältöä. Korjaamme puuttuvat tekstit mahdollisimman pian.
WCAG 1.1.1

Rikkinäiset linkit:

Sivullamme saattaa ilmetä rikkinäisiä linkkejä, korjaamme ne mahdollisimman pian. Mikäli huomaat rikkinäisen linkin, ilmoitathan siitä meille.
WCAG 2.4.4

Yhteensopivuus selainten kanssa

Verkkosivusto on suunniteltu yhteensopivaksi seuraavien selainten kanssa:
Edge (Windows), uusin versio
Chrome (Windows, Mac), uusin versio
Firefox (Windows, Mac), uusin versio
Safari (Mac), uusin versio

Tekniikat

Tämän verkkosivuston saavutettavuus riippuu seuraavien tekniikoiden toimivuudesta:
HTML
WAI-ARIA
CSS

Huomasitko saavutettavuuspuutteen digipalvelussamme? Kerro se meille ja teemme parhaamme puutteen korjaamiseksi.

Otamme mielellämme vastaan palautetta tämän sivuston saavutettavuudesta. Voit ottaa meihin yhteyttä tällä palautelomakkeella.

Valvontaviranomainen

Jos huomaat sivustolla saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta meille. Jos et ole tyytyväinen vastaukseemme, tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivulla kerrotaan tarkasti, miten valituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.